AKTUALITY

  • 15.6.2018

    Tematická zpráva - Rozvoj informační gramotnosti na základních a středních školách

    Česká školní inspekce zveřejňuje tematickou zprávu, která je souhrnným výstupem inspekční činnosti zaměřené na rozvoj informační gramotnosti na základních a středních školách ve školním roce 2016/2017.

  • 13.6.2018

    Česká školní inspekce diskutovala s oborovými didaktiky nad výsledky testování

    Ve dnech 29. května, 5. června a 7. června 2018 se na ústředí České školní inspekce uskutečnily odborné semináře nad výsledky testování žáků na úrovni 5. a 9. ročníků základních škol, které Česká školní inspekce realizovala na jaře roku 2017. Semináře navázaly na tradici pořádat setkání s různě zaměřenými odborníky nad výsledky testování prováděných Českou školní inspekcí, která byla založena již před několika lety.

  • 7.6.2018

    Česká školní inspekce provedla šetření PISA 2018 a TALIS 2018

    V rámci pravidelného zapojování České republiky do mezinárodních šetření v oblasti vzdělávání provedla Česká školní inspekce na jaře tohoto roku hlavní sběry dat šetření PISA 2018, které bylo v aktuálním cyklu zaměřeno zejména na sledování čtenářské gramotnosti patnáctiletých žáků, a TALIS 2018 mapujícího pracovní podmínky učitelů a ředitelů škol. Zároveň byl realizován také a pilotní sběr dat šetření TIMSS 2019, které se věnuje matematice a přírodovědě.

  • 1.6.2018

    Tematická zpráva - Dopady povinného předškolního vzdělávání

    Česká školní inspekce zveřejňuje tematickou zprávu, která je souhrnným výstupem inspekční činnosti tematicky zaměřené na dopady povinného předškolního vzdělávání na organizační a personální zajištění a výchovně-vzdělávací činnost mateřských škol v období 1. pololetí školního roku 2017/2018.

  • 24.5.2018

    Česká školní inspekce uspořádala seminář k problematice týmové spolupráce žáků

    Ve čtvrtek 24. května 2018 se na ústředí České školní inspekce uskutečnil odborný seminář věnovaný oblasti týmového šetření problému v mezinárodním šetření PISA a významu této oblasti pro studijní a pracovní uplatnění mladých lidí. Semináře se zúčastnilo na padesát odborníků z řad zástupců pedagogických asociací, zřizovatelů škol, Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, Národního ústavu pro vzdělávání, České školní inspekce, akademického sektoru i neziskových organizací působících v oblasti vzdělávání.

» Zobrazit všechny články z rubriky

Česká školní inspekce ověří výsledky žáků na úrovni 5. a 9. ročníků ZŠ

V termínu od 9. do 26. května 2017 provede Česká školní inspekce elektronické ověřování výsledků žáků 5. a 9. ročníků ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií, které bude sledovat míru dosažení vybraných očekávaných výstupů podle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Zapojeno bude 3 697 základních škol a víceletých gymnázií, v nichž budou žáci buď 5. nebo 9. ročníku řešit trojici testů. Každé škole byly určeny dva testy z trojice základních předmětů (Český jazyk, Matematika, Cizí jazyk) a jeden ze tří doplňkových testů pro žáky 5. ročníku (Člověk a jeho svět, Člověk a svět práce, Kombinované výchovy), nebo jeden z 12 doplňkových testů pro žáky 9. ročníku (Přírodopis, Fyzika, Chemie, Dějepis, Zeměpis, Výchova k občanství, Hudební výchova, Výtvarná výchova, Výchova ke zdraví, Ochrana v rizikových situacích, Přírodovědná gramotnost, Informační gramotnost). Testy doplní krátké dotazníky určené žákům a učitelům, jejichž odpovědi pomohou zasadit výsledky testování do širšího kontextu. Výsledky testů obdrží žáci ihned (byť může dojít ke korekcím výsledků v důsledku dvojité kontroly odpovědí na částečně otevřené otázky, definitivní uzavření výsledků tedy bude provedeno k 31. 5. 2017), podrobná souhrnná zpráva o výsledcích pak bude připravena do konce měsíce srpna. Získané informace budou nejen důležitou zpětnou vazbou pro žáky a jejich zákonné zástupce (objektivní informace o míře získaných vědomostí a dovedností), ale také významným evaluačním nástrojem pro školy (vlastní hodnocení efektivity vzdělávání) a relevantní informaci pro tvůrce vzdělávacích politik.