AKTUALITY

  • 16.8.2017

    Tematická zpráva – Vzdělávání ve středních školách s vysokou mírou neúspěšnosti žáků ve společné části maturitní zkoušky

    Česká školní inspekce zveřejňuje tematickou zprávu, která je souhrnným výstupem inspekční činnosti zaměřené na vzdělávání ve středních školách s obory vzdělání s maturitní zkouškou, které opakovaně vykazují vysokou míru neúspěšnosti žáků ve společné části maturitní zkoušky.

  • 18.7.2017

    Plán hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2017/2018

    Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Stanislav Štech schválil po projednání v 28. poradě vedení MŠMT dne 18. 7. 2017 Plán hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2017/2018.

  • 18.7.2017

    Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2017/2018

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy schválilo po projednání ve 27. poradě vedení dne 11. 7. 2017 znění kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání, podle nichž bude Česká školní inspekce školy a školská zařízení ve školním roce 2017/2018 hodnotit. Kritéria vycházejí z modelu tzv. kvalitní školy, který Česká školní inspekce ve spolupráci s externími odborníky vytvořila.

  • 12.7.2017

    Úvodní setkání interní oponentní skupiny projektu Komplexní systém hodnocení

    Od 1. února 2017 realizuje Česká školní inspekce individuální projekt systémový Komplexní systém hodnocení. Aby byl zajištěn průběžný proces hodnocení kvality zpracovávaných projektových výstupů, je povinnou součástí všech systémových projektů také tzv. interní oponentní skupina tvořená externími odborníky na témata, která jsou v projektu řešena. Jmenný seznam těchto oponentů se předkládá již v rámci projektové žádosti a je důležitým kvalitativním ukazatelem při schvalování projektů.

  • 30.6.2017

    Česká školní inspekce spolupořádala konferenci k datům z mezinárodních šetření

    Ve dnech 26.–30. června 2017 se v Praze uskutečnila 7. mezinárodní konference IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement, Mezinárodní asociace pro hodnocení výsledků vzdělávání), kterou spolupořádaly Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy a Česká školní inspekce. Hlavními tématy konference byly metodiky mezinárodních šetření, jejich výsledky a interpretace dat získávaných z šetření TIMSS, PIRLS, ICILS a ICCS. Konference se zúčastnilo přes 180 hostů z více než 40 zemí světa.

» Zobrazit všechny články z rubriky

Česká školní inspekce ověří výsledky žáků na úrovni 5. a 9. ročníků ZŠ

V termínu od 9. do 26. května 2017 provede Česká školní inspekce elektronické ověřování výsledků žáků 5. a 9. ročníků ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií, které bude sledovat míru dosažení vybraných očekávaných výstupů podle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Zapojeno bude 3 697 základních škol a víceletých gymnázií, v nichž budou žáci buď 5. nebo 9. ročníku řešit trojici testů. Každé škole byly určeny dva testy z trojice základních předmětů (Český jazyk, Matematika, Cizí jazyk) a jeden ze tří doplňkových testů pro žáky 5. ročníku (Člověk a jeho svět, Člověk a svět práce, Kombinované výchovy), nebo jeden z 12 doplňkových testů pro žáky 9. ročníku (Přírodopis, Fyzika, Chemie, Dějepis, Zeměpis, Výchova k občanství, Hudební výchova, Výtvarná výchova, Výchova ke zdraví, Ochrana v rizikových situacích, Přírodovědná gramotnost, Informační gramotnost). Testy doplní krátké dotazníky určené žákům a učitelům, jejichž odpovědi pomohou zasadit výsledky testování do širšího kontextu. Výsledky testů obdrží žáci ihned (byť může dojít ke korekcím výsledků v důsledku dvojité kontroly odpovědí na částečně otevřené otázky, definitivní uzavření výsledků tedy bude provedeno k 31. 5. 2017), podrobná souhrnná zpráva o výsledcích pak bude připravena do konce měsíce srpna. Získané informace budou nejen důležitou zpětnou vazbou pro žáky a jejich zákonné zástupce (objektivní informace o míře získaných vědomostí a dovedností), ale také významným evaluačním nástrojem pro školy (vlastní hodnocení efektivity vzdělávání) a relevantní informaci pro tvůrce vzdělávacích politik.