AKTUALITY

  • 18.10.2017

    Tematická zpráva - Společné vzdělávání ve školním roce 2016/2017

    Česká školní inspekce zveřejňuje tematickou zprávu, která je souhrnným výstupem inspekční činnosti zaměřené na problematiku společného vzdělávání v mateřských, základních a středních školách ve školním roce 2016/2017. Součástí zprávy jsou také zjištění týkající se zájmového vzdělávání a školských poradenských zařízení.

  • 2.10.2017

    Uvolněné úlohy z TIMSS 2015

    Česká školní inspekce zveřejňuje publikaci s uvolněnými úlohami z mezinárodního šetření TIMSS 2015. Publikace obsahuje testové úlohy z matematiky a přírodovědy pro žáky 4. ročníků ZŠ a určena je zejména učitelům prvního stupně základních škol, kteří mohou tyto úlohy využít přímo ve výuce.

  • 27.9.2017

    Inspirace pro zkvalitňování výuky matematiky a přírodovědy - vzdělávání pedagogů

    Česká školní inspekce v rámci realizace individuálního projektu systémového Komplexní systém hodnocení připravila pro pedagogy základních škol vzdělávací program, jehož cílem je nabídnout učitelům podrobnější seznámení s uvolněnými úlohami z mezinárodních šetření výsledků vzdělávání (na příkladu úloh z TIMSS 2015), a poskytnout tak inspiraci ke zkvalitňování výuky matematiky a přírodovědy.

  • 13.9.2017

    Informační bulletin České školní inspekce

    Česká školní inspekce zveřejňuje aktuální informační bulletin.

  • 4.9.2017

    Tematická zpráva - Využívání digitálních technologií v mateřských, základních, středních a vyšších odborných školách

    Česká školní inspekce zveřejňuje tematickou zprávu s výsledky inspekčního elektronického zjišťování uskutečněného v mateřských, základních, středních a vyšších odborných školách, které bylo zaměřeno na zjišťování podmínek pro využití digitálních technologií.

» Zobrazit všechny články z rubriky

Česká školní inspekce spolupořádala konferenci k datům z mezinárodních šetření

Ve dnech 26.–30. června 2017 se v Praze uskutečnila 7. mezinárodní konference IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement, Mezinárodní asociace pro hodnocení výsledků vzdělávání), kterou spolupořádaly Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy a Česká školní inspekce. Hlavními tématy konference byly metodiky mezinárodních šetření, jejich výsledky a interpretace dat získávaných z šetření TIMSS, PIRLS, ICILS a ICCS. Konference se zúčastnilo přes 180 hostů z více než 40 zemí světa.

Vlastní konferenci předcházely dvoudenní workshopy zaměřené přímo na práci s daty. Účastníci těchto workshopů diskutovali nad statistikou v rámci mezinárodních šetření a zaměřovali se také na naplnění zájmu jednotlivých národních politik právě v kontextu mezinárodních šetření. Ve středu 28. června 2017 byl pak vystoupením státního tajemníka v Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy Jindřicha Fryče, ústředního školního inspektora Tomáše Zatloukala a děkana Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy Michala Nedělky slavnostně zahájen hlavní program konference.

V průběhu konference byli účastníci rozděleni do tematicky zaměřených sekcí věnujících se specificky jednotlivým šetřením. V rámci jednání těchto sekcí probíhaly četné diskuse a představeny byly také příklady inspirativní praxe. Účastníci konference i workshopů získali důležitou zpětnou vazbu jak pro svou práci, tak k analýze dat v kontextu svých zemí, a také nejnovější informace k sestavování národních zpráv z jednotlivých mezinárodních šetření.