AKTUALITY

  • 3.7.2018

    Plán hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2018/2019

    Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga schválil po projednání v 27. poradě vedení MŠMT dne 3. 7. 2018 Plán hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2018/2019.

  • 3.7.2018

    Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2018/2019

    Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga schválil po projednání ve 27. poradě vedení MŠMT dne 3. 7. 2018 znění kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání, podle nichž bude Česká školní inspekce školy a školská zařízení ve školním roce 2018/2019 hodnotit. Kritéria vycházejí z modelu tzv. kvalitní školy, který Česká školní inspekce ve spolupráci s externími odborníky vytvořila.

  • 15.6.2018

    Tematická zpráva - Rozvoj informační gramotnosti na základních a středních školách

    Česká školní inspekce zveřejňuje tematickou zprávu, která je souhrnným výstupem inspekční činnosti zaměřené na rozvoj informační gramotnosti na základních a středních školách ve školním roce 2016/2017.

  • 13.6.2018

    Česká školní inspekce diskutovala s oborovými didaktiky nad výsledky testování

    Ve dnech 29. května, 5. června a 7. června 2018 se na ústředí České školní inspekce uskutečnily odborné semináře nad výsledky testování žáků na úrovni 5. a 9. ročníků základních škol, které Česká školní inspekce realizovala na jaře roku 2017. Semináře navázaly na tradici pořádat setkání s různě zaměřenými odborníky nad výsledky testování prováděných Českou školní inspekcí, která byla založena již před několika lety.

  • 7.6.2018

    Česká školní inspekce provedla šetření PISA 2018 a TALIS 2018

    V rámci pravidelného zapojování České republiky do mezinárodních šetření v oblasti vzdělávání provedla Česká školní inspekce na jaře tohoto roku hlavní sběry dat šetření PISA 2018, které bylo v aktuálním cyklu zaměřeno zejména na sledování čtenářské gramotnosti patnáctiletých žáků, a TALIS 2018 mapujícího pracovní podmínky učitelů a ředitelů škol. Zároveň byl realizován také a pilotní sběr dat šetření TIMSS 2019, které se věnuje matematice a přírodovědě.

» Zobrazit všechny články z rubriky

Úvodní setkání interní oponentní skupiny projektu Komplexní systém hodnocení

Od 1. února 2017 realizuje Česká školní inspekce individuální projekt systémový Komplexní systém hodnocení (podrobnější informace -zde-). Aby byl zajištěn průběžný proces hodnocení kvality zpracovávaných projektových výstupů, je povinnou součástí všech systémových projektů také tzv. interní oponentní skupina tvořená externími odborníky na témata, která jsou v projektu řešena. Jmenný seznam těchto oponentů se předkládá již v rámci projektové žádosti a je důležitým kvalitativním ukazatelem při schvalování projektů.

Oponentní skupinu projektu Komplexní systém hodnocení tvoří děkan Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D., akademický ekonom a analytik vzdělávání doc. Ing. Daniel Münich, Ph.D. z CERGE-EI, děkan Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně prof. PhDr. Milan Pol, CSc., prof. PhDr. Eliška Walterová, CSc. z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, ředitel Gymnázia Uherské Hradiště doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc. a ředitel Masarykovy střední školy chemické v Praze Ing. Jiří Zajíček, který je zároveň předsedou Unie školských asociací CZESHA.
 
Úvodní jednání interní oponentní skupiny se uskutečnilo v úterý 11. 7. 2017 na ústředí České školní inspekce. V jeho úvodu vystoupili ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal a náměstek ústředního školního inspektora Ondřej Andrys s prezentací koncepce a priorit České školní inspekce, forem metodické podpory, kterou Česká školní inspekce školám, školským zařízením a dalším aktérům v počátečním vzdělávání poskytuje, a vybraných informací týkajících se hodnocení kvality a efektivity počátečního vzdělávání. Následovalo představení jednotlivých individuálních projektů systémových a pozice projektu Komplexní systém hodnocení mezi nimi a poté prezentace obsahového zaměření a stěžejních výstupů jednotlivých věcných klíčových aktivit přednesená jejich manažery, jimiž jsou akademický pracovník Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze PhDr. Martin Chvál, Ph.D. (propojování externího a interního hodnocení), Mgr. Tomáš Pavlas z odboru hodnocení vzdělávací soustavy České školní inspekce (hodnocení klíčových kompetencí), ředitel Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze PhDr. David Greger, Ph.D. (monitoring spravedlivosti), akademičtí pracovníci Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci doc. PhDr. Tomáš Lebeda, Ph.D. a doc. Mgr. Daniel Marek, M.A., Ph.D. (analýzy inspekčních dat), Mgr. Hana Novotná, M.A. z kanceláře náměstka ústředního školního inspektora (implementace výstupů, vzdělávání, informační setkání) a Ing. Dana Pražáková, Ph.D. z kanceláře ústředního školního inspektora (spolupráce mezi projekty). Jednání bylo zakončeno diskuzí o jednotlivých problematikách, které jsou Českou školní inspekcí v rámci projektu Komplexní systém hodnocení řešeny.