AKTUALITY

  • 25.9.2018

    Tematická zpráva - Vzdělávání ve SŠ s vysokou mírou neúspěšnosti žáků ve společné části MZ

    Česká školní inspekce zveřejňuje tematickou zprávu, která je souhrnným výstupem inspekční činnosti zaměřené na vzdělávání ve středních školách s obory vzdělání s maturitní zkouškou, které opakovaně vykazují vysokou míru neúspěšnosti ve společné části maturitní zkoušky.

  • 11.9.2018

    Inspirace pro zkvalitňování výuky přírodovědných předmětů a matematiky - vzdělávání pedagogů ZŠ a SŠ

    Česká školní inspekce připravila pro pedagogy základních a středních škol specifický vzdělávací program, jehož cílem je nabídnout učitelům podrobnější seznámení s uvolněnými úlohami z mezinárodních šetření výsledků vzdělávání (na příkladu úloh z TIMSS 2015 a PISA 2015), a poskytnout tak inspiraci ke zkvalitňování výuky přírodovědných předmětů a matematiky na základních a středních školách (včetně nižšího stupně víceletých gymnázií).

  • 11.9.2018

    Informační bulletin České školní inspekce

    V přiloženém souboru zveřejňujeme informační bulletin České školní inspekce.

  • 5.9.2018

    Informace - Konkurzy na ředitele škol a školských zařízení

    Česká školní inspekce zveřejňuje zprávu o průběhu konkurzů na ředitele škol a školských zařízení, která komentuje zejména důvody vyhlášení konkurzů, charakteristiky uchazečů, vlastní průběh konkurzů a jejich výsledky. Informace uváděné v této zprávě se vztahují k 1465 konkurzním řízením realizovaným v období od 1. března 2018 do 31. července 2018, resp. k 1325 konkurzním řízením, kterých se Česká školní inspekce v souladu s vyhláškou č. 54/2005 Sb., o náležitostech konkurzního řízení a konkurzních komisích, v tomto období účastnila.

  • 7.8.2018

    Komplexní analýza dostupnosti stávajících datových zdrojů a jejich upotřebitelnosti

    Analýza je vstupním analytickým dokumentem vytvořeným v rámci individuálního projektu systémového Komplexní systém hodnocení a popisujícím disponibilní data využitelná pro analýzy v oblasti vzdělávání.

» Zobrazit všechny články z rubriky

Česká školní inspekce diskutovala s řediteli škol o zvyšování kvality vzdělávání

Ve čtvrtek 30. listopadu 2017 se v Olomouci uskutečnil seminář České školní inspekce s řediteli mateřských, základních a středních škol z několika moravských krajů, jehož cílem bylo poskytnout inspiraci pro zvyšování kvality vzdělávání na úrovni školy. Stejně zaměřený seminář byl o týden dříve, ve čtvrtek 23. listopadu 2017, uspořádán v Praze pro ředitele škol působících v různých regionech Čech. Obou seminářů, které se konaly v rámci individuálního projektu systémového Komplexní systém hodnocení realizovaného Českou školní inspekcí od února 2017, se dohromady zúčastnilo téměř 400 vedoucích pracovníků mateřských, základních a středních škol.

 

V první části semináře zaměřené na problematiku využívání dat z inspekční činnosti, národních i mezinárodních šetření pro budování kvalitnějšího vzdělávání představil ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal spolu s Danou Pražákovou, která působí jako odborný rada v kanceláři ústředního školního inspektora, strukturu a obsah dat a informací, jimiž Česká školní inspekce disponuje a které důsledně propojuje s cílem poskytovat komplexní výpovědi o kvalitě a efektivitě vzdělávání v jednotlivých druzích i typech škol a školských zařízení i v rámci vzdělávací soustavy jako celku. Zároveň pak naznačil, jak je možné kvalitativní data a informace České školní inspekce využívat na úrovni konkrétní školy či konkrétního školského zařízení, a přispívat tak ke zvyšování kvality vzdělávání a k přesnějšímu zacílení autoevaluačních aktivit a přijímaných opatření na principu evidence-based policies.
 
V druhé části semináře pak ředitel odboru ICT České školní inspekce Kamil Melichárek představil možnosti využívání inspekčního systému elektronického testování InspIS SET při přímé práci učitelů ve školách a k podpoře vlastního hodnocení školy. Součástí tohoto bloku byla také praktická práce v systému InspIS SET, do níž se přítomní vedoucí pracovníci škol prostřednictvím svých chytrých mobilních telefonů či zapůjčených tabletů zapojili, a vyzkoušeli si tak možnosti využití systému InspIS SET včetně databanky různě zaměřených testových úloh i celých testových sad tak, jak s nimi mohou pracovat jednotliví učitelé.  
 
Regionální semináře pro ředitele škol se budou v rámci realizace projektu Komplexní systém hodnocení konat každý rok, vždy v období září až prosinec.