AKTUALITY

  • 3.7.2018

    Plán hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2018/2019

    Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga schválil po projednání v 27. poradě vedení MŠMT dne 3. 7. 2018 Plán hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2018/2019.

  • 3.7.2018

    Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2018/2019

    Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga schválil po projednání ve 27. poradě vedení MŠMT dne 3. 7. 2018 znění kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání, podle nichž bude Česká školní inspekce školy a školská zařízení ve školním roce 2018/2019 hodnotit. Kritéria vycházejí z modelu tzv. kvalitní školy, který Česká školní inspekce ve spolupráci s externími odborníky vytvořila.

  • 15.6.2018

    Tematická zpráva - Rozvoj informační gramotnosti na základních a středních školách

    Česká školní inspekce zveřejňuje tematickou zprávu, která je souhrnným výstupem inspekční činnosti zaměřené na rozvoj informační gramotnosti na základních a středních školách ve školním roce 2016/2017.

  • 13.6.2018

    Česká školní inspekce diskutovala s oborovými didaktiky nad výsledky testování

    Ve dnech 29. května, 5. června a 7. června 2018 se na ústředí České školní inspekce uskutečnily odborné semináře nad výsledky testování žáků na úrovni 5. a 9. ročníků základních škol, které Česká školní inspekce realizovala na jaře roku 2017. Semináře navázaly na tradici pořádat setkání s různě zaměřenými odborníky nad výsledky testování prováděných Českou školní inspekcí, která byla založena již před několika lety.

  • 7.6.2018

    Česká školní inspekce provedla šetření PISA 2018 a TALIS 2018

    V rámci pravidelného zapojování České republiky do mezinárodních šetření v oblasti vzdělávání provedla Česká školní inspekce na jaře tohoto roku hlavní sběry dat šetření PISA 2018, které bylo v aktuálním cyklu zaměřeno zejména na sledování čtenářské gramotnosti patnáctiletých žáků, a TALIS 2018 mapujícího pracovní podmínky učitelů a ředitelů škol. Zároveň byl realizován také a pilotní sběr dat šetření TIMSS 2019, které se věnuje matematice a přírodovědě.

» Zobrazit všechny články z rubriky

Česká školní inspekce diskutovala s řediteli škol o zvyšování kvality vzdělávání

Ve čtvrtek 30. listopadu 2017 se v Olomouci uskutečnil seminář České školní inspekce s řediteli mateřských, základních a středních škol z několika moravských krajů, jehož cílem bylo poskytnout inspiraci pro zvyšování kvality vzdělávání na úrovni školy. Stejně zaměřený seminář byl o týden dříve, ve čtvrtek 23. listopadu 2017, uspořádán v Praze pro ředitele škol působících v různých regionech Čech. Obou seminářů, které se konaly v rámci individuálního projektu systémového Komplexní systém hodnocení realizovaného Českou školní inspekcí od února 2017, se dohromady zúčastnilo téměř 400 vedoucích pracovníků mateřských, základních a středních škol.

 

V první části semináře zaměřené na problematiku využívání dat z inspekční činnosti, národních i mezinárodních šetření pro budování kvalitnějšího vzdělávání představil ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal spolu s Danou Pražákovou, která působí jako odborný rada v kanceláři ústředního školního inspektora, strukturu a obsah dat a informací, jimiž Česká školní inspekce disponuje a které důsledně propojuje s cílem poskytovat komplexní výpovědi o kvalitě a efektivitě vzdělávání v jednotlivých druzích i typech škol a školských zařízení i v rámci vzdělávací soustavy jako celku. Zároveň pak naznačil, jak je možné kvalitativní data a informace České školní inspekce využívat na úrovni konkrétní školy či konkrétního školského zařízení, a přispívat tak ke zvyšování kvality vzdělávání a k přesnějšímu zacílení autoevaluačních aktivit a přijímaných opatření na principu evidence-based policies.
 
V druhé části semináře pak ředitel odboru ICT České školní inspekce Kamil Melichárek představil možnosti využívání inspekčního systému elektronického testování InspIS SET při přímé práci učitelů ve školách a k podpoře vlastního hodnocení školy. Součástí tohoto bloku byla také praktická práce v systému InspIS SET, do níž se přítomní vedoucí pracovníci škol prostřednictvím svých chytrých mobilních telefonů či zapůjčených tabletů zapojili, a vyzkoušeli si tak možnosti využití systému InspIS SET včetně databanky různě zaměřených testových úloh i celých testových sad tak, jak s nimi mohou pracovat jednotliví učitelé.  
 
Regionální semináře pro ředitele škol se budou v rámci realizace projektu Komplexní systém hodnocení konat každý rok, vždy v období září až prosinec.