AKTUALITY

  • 7.8.2018

    Komplexní analýza dostupnosti stávajících datových zdrojů a jejich upotřebitelnosti

    Analýza je vstupním analytickým dokumentem vytvořeným v rámci individuálního projektu systémového Komplexní systém hodnocení a popisujícím disponibilní data využitelná pro analýzy v oblasti vzdělávání.

  • 7.8.2018

    Analýza zahraničních systémů sběru dat

    Analýza vytvořená v rámci realizace individuálního projektu systémového Komplexní systém hodnocení popisuje národní systémy, nastavení i specifika při získávání a následném vyhodnocování empirických dat z oblasti školství a vzdělávacích soustav. Snahou je nalézt takové prvky ze zahraničních systémů, které by byly více či méně aplikovatelné v prostředí českého vzdělávacího systému a jeho evaluace.

  • 23.7.2018

    GDPR a web školy v InspIS PORTÁL

    Česká školní inspekce není v případě poskytnutí datového prostoru pro umístění webových stránek vytvořených prostřednictvím modulu InspIS PORTÁL zpracovatelem osobních údajů ve smyslu Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 2016/679 ze dne 27. 4. 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen „GDPR“), a to ani v případě, že uživatel tohoto datového prostoru do něj v rámci svých webových stránek jakékoliv osobní údaje uloží.

  • 3.7.2018

    Plán hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2018/2019

    Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga schválil po projednání v 27. poradě vedení MŠMT dne 3. 7. 2018 Plán hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2018/2019.

  • 3.7.2018

    Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2018/2019

    Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga schválil po projednání ve 27. poradě vedení MŠMT dne 3. 7. 2018 znění kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání, podle nichž bude Česká školní inspekce školy a školská zařízení ve školním roce 2018/2019 hodnotit. Kritéria vycházejí z modelu tzv. kvalitní školy, který Česká školní inspekce ve spolupráci s externími odborníky vytvořila.

» Zobrazit všechny články z rubriky

Česká školní inspekce diskutovala s oborovými didaktiky nad výsledky testování

Ve dnech 29. května, 5. června a 7. června 2018 se na ústředí České školní inspekce uskutečnily odborné semináře nad výsledky testování žáků na úrovni 5. a 9. ročníků základních škol, které Česká školní inspekce realizovala na jaře roku 2017. Semináře navázaly na tradici pořádat setkání s různě zaměřenými odborníky nad výsledky testování prováděných Českou školní inspekcí, která byla založena již před několika lety.

Semináře byly určeny vysokoškolským didaktikům jednotlivých vzdělávacích oborů a dalším odborným pracovníkům, kteří se zabývají obsahem vzdělávání. Zúčastnili se jich např. akademičtí pracovníci Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně, Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy v Praze, Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze, Pedagogické fakulty Ostravské univerzity v Ostravě, Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích nebo zástupci Národního ústavu pro vzdělávání.
 
Cílem těchto seminářů bylo seznámit účastníky podrobněji s výsledky výběrového zjišťování, naznačit možnosti dalšího využití zjištěných informací pro vzdělávání budoucích učitelů nebo diskutovat nad případnými úpravami vzdělávacího obsahu v příslušném rámcovém vzdělávacím programu a nad zaměřením cílené metodické podpory poskytované učitelům základních škol.
 
Semináře se svým zaměřením lišily. První seminář se věnoval vzdělávacím oborům na prvním stupni základního vzdělávání (Český jazyk a literatura, Cizí jazyk, Matematika, Člověk a jeho svět, Člověk a svět práce a kombinované výchovy), další dva semináře byly zaměřeny na druhý stupeň základního vzdělávání (Jazyk a jazyková komunikace, Člověk a společnost a Umění a kultura, Matematika a její aplikace, Člověk a příroda, Informační a komunikační technologie).
 
Účastníci seminářů byli seznámeni se specifiky výsledků žáků v daných vzdělávacích oborech doplněnými o ukázky úloh s nejnižší úspěšností a úloh s vysokou úspěšností a rozbor možných příčin úspěšnosti. Dále byly komentovány charakteristiky výuky jednotlivých předmětů plynoucí z žákovských a učitelských dotazníků, které byly doplněny ve vybraných případech o informace z hospitační činnosti České školní inspekce. Součástí semináře byla také diskuze k mnoha odborným problémům souvisejícím s didaktikou daných oborů, jako je např. rozsah ověřovaných dovedností nebo využívané způsoby hodnocení v daných předmětech.