AKTUALITY

  • 16.1.2019

    Tematická zpráva - Rozvoj matematické gramotnosti na ZŠ a SŠ ve školním roce 2017/2018

    Česká školní inspekce zveřejňuje tematickou zprávu, která podrobně analyzuje podmínky a průběh rozvoje matematické gramotnosti v základních a středních školách a dosaženou úroveň matematické gramotnosti u žáků 9. ročníku základních škol a 2. ročníku středních škol ve školním roce 2017/2018.

  • 14.1.2019

    PIRLS 2016 - publikace s uvolněnými úlohami ze čtenářské gramotnosti

    Česká školní inspekce zveřejňuje publikaci s uvolněnými úlohami z mezinárodního šetření PIRLS 2016.

  • 17.12.2018

    Informační bulletin České školní inspekce

    V přiloženém souboru zveřejňujeme informační bulletin České školní inspekce.

  • 12.12.2018

    Kvalita a efektivita vzdělávání a vzdělávací soustavy ve školním roce 2017/2018 - Výroční zpráva ČŠI

    V souladu s § 174 odstavec 13 školského zákona zveřejňuje Česká školní inspekce výroční zprávu za školní rok 2017/2018, která obsahuje souhrnné poznatky o stavu vzdělávání a vzdělávací soustavy v České republice.

  • 12.12.2018

    Současné nastavení RVP zhoršuje kvalitu vzdělávání v ČR

    Důležitým předpokladem pro přijímání efektivních opatření přispívajících ke zvyšování kvality vzdělávání každého dítěte, žáka i studenta (dále jen „žák“) je průběžné a systematické hodnocení kvality vzdělávání na úrovni škol a školských zařízení i na úrovni vzdělávací soustavy. Externí hodnocení kvality a efektivity vzdělávání v České republice zajišťuje Česká školní inspekce. Ta prostřednictvím svých evaluačních aktivit propojujících zjištění a informace z různých typů inspekční činnosti (prezenční inspekční činnost, národní zjišťování výsledků, mezinárodní šetření výsledků vzdělávání typu PISA apod.) poskytuje důležité a v praxi využitelné informace o výkonnosti tuzemské vzdělávací soustavy i jejích jednotlivých složek.

» Zobrazit všechny články z rubriky

Řídicí výbor mezinárodního šetření PISA jednal v Praze

Hlavní jednání Řídicího výboru PISA, kterému v neděli 4. listopadu 2018 předcházelo jednání expertních skupin, zahájil státní tajemník v Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy Jindřich Fryč a ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal, který je zároveň členem řídicího výboru za Českou republiku. Organizaci pro hospodářskou spolupráci a rozvoj na jednání reprezentoval zástupce generálního tajemníka OECD Ludger Schuknecht, ředitel divize vzdělávání a dovedností OECD Andreas Schleicher a ředitelka divize předškolního a školního vzdělávání OECD Yuri Belfali.
 
Na zasedání se debatovalo zejména o využití dat ze šetření PISA 2015, o stavu zpracování dat ze šetření PISA 2018, o přípravách nadcházejícího cyklu PISA 2021, o dlouhodobém strategickém plánu šetření PISA nebo o způsobech, jak zvýšit hodnotu výsledků PISA pro všechny zúčastněné strany.
 
V rámci realizace aktuálního cyklu PISA 2018 se v současné době zpracovávají výsledky šetření, v němž byla kromě čtenářské gramotnosti sledována také oblast matematické a přírodovědné gramotnosti. V České republice se testování realizované na jaře 2018 týkalo celkem 330 škol a 7 tisíc žáků narozených v roce 2002. K oficiálnímu zveřejnění výsledků šetření PISA 2018 dojde v souladu s mezinárodním harmonogramem dne 3. prosince 2019.
 
Od června 2018 zároveň probíhají práce na přípravě cyklu PISA 2021, kde Česká školní inspekce intenzivně spolupracuje s mezinárodním konsorciem na tvorbě a posuzování nových testových úloh (matematická gramotnost). V cyklu PISA 2021 se Česká republika zapojí také do volitelného modulu zaměřeného na finanční gramotnost.