AKTUALITY

  • 19.6.2017

    Tematická zpráva - Participace žáků a studentů na fungování a rozvoji školy

    Česká školní inspekce zveřejňuje tematickou zprávu, která je souhrnným výstupem inspekční činnosti zaměřené na participaci žáků a studentů na fungování a rozvoji základních, středních a vyšších odborných škol.

  • 13.6.2017

    Výroční jednání s veřejnou ochránkyní práv

    Ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal a náměstek ústředního školního inspektora Ondřej Andrys se v úterý 13. června 2017 sešli s veřejnou ochránkyní práv Annou Šabatovou doprovázenou právničkou Kanceláře veřejného ochránce práv Veronikou Bazalovou, která se specializuje na problematiku vzdělávání, na pravidelném společném jednání k tématům souvisejícím s prosazováním práva na rovný přístup ke vzdělávání.

  • 12.6.2017

    Národní a mezinárodní databáze šetření PISA 2015 a TIMSS 2015

    Česká školní inspekce zveřejňuje národní a mezinárodní databáze, české verze dotazníků a další související dokumenty mezinárodních šetření PISA 2015 a TIMSS 2015.

  • 6.6.2017

    Ústřední školní inspektor na semináři ke vzdělávání v územích

    V úterý 6. června 2017 se v Jednacím sále Senátu Parlamentu ČR uskutečnil společný seminář senátního Výboru pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice a Svazu měst a obcí ČR s názvem „Zabraňme vylidňování území, aneb jak zachovat dostupnost kvalitního vzdělávání“. Přítomným zástupcům samospráv z celé republiky byl představen komplexní pohled na problematiku regionálního školství, a to od nového pojetí jeho financování, přes význam Místních akčních plánů pro rozvoj vzdělávání až po vývoj kapacit mateřských a základních škol po roce 2000.

  • 5.6.2017

    Česká školní inspekce na finále soutěže Eurorebus

    Více než 800 žáků základních a středních škol a téměř 150 jejich pedagogů se v pondělí 5. června 2017 sešlo v Praze na celostátním finále 22. ročníku tradiční vědomostní soutěže Eurorebus. Ta probíhá po dobu celého školního roku a účastní se jí jednotlivci, školní třídy i celé školy.

» Zobrazit všechny články z rubriky

O projektu NIQES

Informační portál pro školy stejně jako další informační systémy využitelné ze strany škol či veřejnosti byly vyvinuty v rámci projektu Národní systém inspekčního hodnocení vzdělávací soustavy v České republice (NIQES), který byl spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Šlo o rozvojový projekt České školní inspekce, jehož primárním cílem bylo vytvořit transformovaný systém národního inspekčního hodnocení škol a vyvinout nové metody, postupy a nástroje pro hodnocení jejich kvality. Většina projektových výstupů byla konstruována tak, aby mohla sloužit také přímo školám, jejich ředitelům, učitelům, žákům a některé z nich i rodičům.

Projekt NIQES byl členěn do čtyř klíčových aktivit.

Hlavním cílem první klíčové aktivity bylo vytvořit soubor nových inspekčních postupů, nástrojů a metod pro zjišťování a hodnocení kvality vzdělávání jak na úrovni vzdělávací soustavy, tak na úrovni jednotlivých škol, a také zajistit rozvoj stávajícího informačního systému České školní inspekce pro aplikaci nových inspekčních postupů v praxi.

Prioritním cílem druhé klíčové aktivity bylo vytvořit systém pro inspekční hodnocení školních vzdělávacích programů a zejména vytvořit funkční a uživatelsky příjemnou technologickou platformu pro podporu tvorby a administrace školních vzdělávacích programů ze strany pedagogických pracovníků.

Třetí klíčová aktivita projektu byla zaměřena na vybudování komplexního systému personálního rozvoje ČŠI a důsledné další vzdělávání školních inspektorů, pedagogů i ředitelů škol v problematice nových inspekčních postupů, metod a nástrojů vytvářených v rámci projektu a v oblasti práce s novými informačními systémy využitelnými pro školní praxi.

Čtvrtá klíčová aktivita si kladla za cíl vybudovat technologickou platformu pro elektronické ověřování výsledků žáků ve školách, napříč ročníky a předměty či gramotnostními oblastmi, a umožnit žákům, rodičům, školám i státu získat účinnou zpětnou vazbu o vzdělávacím procesu.

V rámci projektu byla vytvořena řada výstupů, které byly implementovány do hlavní činnosti České školní inspekce a které jsou k dispozici také školám a školským zařízením. Jde zejména o informační systémy rodinyInspIS (InspIS DATA – systém pro sběr a vyhodnocování inspekčních dat, InspIS ŠVP – systém pro práci se školními vzdělávacími programy, InspIS SET – systém pro elektronické ověřování výsledků žáků nebo InspIS PORTÁL – multifunkční webový portál pro prezentaci škol a školských zařízení), model tzv. kvalitní školy a z něj vycházející kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání nebo metody, postupy a nástroje pro hodnocení míry podpory a dosažené úrovně ve vybraných gramotnostech. 

Projekt byl realizován v období 1. 7. 2011 - 31. 10. 2015.