AKTUALITY

  • 16.5.2018

    Sekundární analýza PISA 2015

    Česká školní zveřejňuje sekundární analýzu výsledků mezinárodního šetření PISA 2015 zaměřenou na vybrané aspekty školního vzdělávání, které mají vliv na výsledky žáků (zejména složení tříd, metod uplatňovaných učitelem a využívání technologií).

  • 16.5.2018

    Sekundární analýza TIMSS 2015

    Česká školní inspekce zveřejňuje sekundární analýzu výsledků mezinárodního šetření TIMSS 2015 zaměřenou na metody výuky a ICT.

  • 25.4.2018

    Informační bulletin České školní inspekce

    V přiloženém souboru zveřejňujeme informační bulletin České školní inspekce.

  • 12.4.2018

    Česká školní inspekce jednala se zástupci zřizovatelů

    Ve čtvrtek 12. dubna 2018 se na ústředí České školní inspekce konalo společné jednání školských komisí Svazu měst a obcí ČR a Sdružení místních samospráv ČR s vedením České školní inspekce.

  • 4.4.2018

    Česká školní inspekce uspořádala další setkání k tématu formativního hodnocení

    Ve středu 28. března 2018 se na ústředí České školní inspekce uskutečnilo již druhé setkání Odborného panelu Hodnocení, který proběhl v rámci individuálního projektu systémového Komplexní systém hodnocení, jehož realizátorem je Česká školní inspekce. Hlavním tématem tohoto setkání bylo opět formativní hodnocení a obecně rozvoj kultury hodnocení v rámci českého vzdělávacího systému.

» Zobrazit všechny články z rubriky

O projektu NIQES

Informační portál pro školy stejně jako další informační systémy využitelné ze strany škol či veřejnosti byly vyvinuty v rámci projektu Národní systém inspekčního hodnocení vzdělávací soustavy v České republice (NIQES), který byl spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Šlo o rozvojový projekt České školní inspekce, jehož primárním cílem bylo vytvořit transformovaný systém národního inspekčního hodnocení škol a vyvinout nové metody, postupy a nástroje pro hodnocení jejich kvality. Většina projektových výstupů byla konstruována tak, aby mohla sloužit také přímo školám, jejich ředitelům, učitelům, žákům a některé z nich i rodičům.

Projekt NIQES byl členěn do čtyř klíčových aktivit.

Hlavním cílem první klíčové aktivity bylo vytvořit soubor nových inspekčních postupů, nástrojů a metod pro zjišťování a hodnocení kvality vzdělávání jak na úrovni vzdělávací soustavy, tak na úrovni jednotlivých škol, a také zajistit rozvoj stávajícího informačního systému České školní inspekce pro aplikaci nových inspekčních postupů v praxi.

Prioritním cílem druhé klíčové aktivity bylo vytvořit systém pro inspekční hodnocení školních vzdělávacích programů a zejména vytvořit funkční a uživatelsky příjemnou technologickou platformu pro podporu tvorby a administrace školních vzdělávacích programů ze strany pedagogických pracovníků.

Třetí klíčová aktivita projektu byla zaměřena na vybudování komplexního systému personálního rozvoje ČŠI a důsledné další vzdělávání školních inspektorů, pedagogů i ředitelů škol v problematice nových inspekčních postupů, metod a nástrojů vytvářených v rámci projektu a v oblasti práce s novými informačními systémy využitelnými pro školní praxi.

Čtvrtá klíčová aktivita si kladla za cíl vybudovat technologickou platformu pro elektronické ověřování výsledků žáků ve školách, napříč ročníky a předměty či gramotnostními oblastmi, a umožnit žákům, rodičům, školám i státu získat účinnou zpětnou vazbu o vzdělávacím procesu.

V rámci projektu byla vytvořena řada výstupů, které byly implementovány do hlavní činnosti České školní inspekce a které jsou k dispozici také školám a školským zařízením. Jde zejména o informační systémy rodinyInspIS (InspIS DATA – systém pro sběr a vyhodnocování inspekčních dat, InspIS ŠVP – systém pro práci se školními vzdělávacími programy, InspIS SET – systém pro elektronické ověřování výsledků žáků nebo InspIS PORTÁL – multifunkční webový portál pro prezentaci škol a školských zařízení), model tzv. kvalitní školy a z něj vycházející kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání nebo metody, postupy a nástroje pro hodnocení míry podpory a dosažené úrovně ve vybraných gramotnostech. 

Projekt byl realizován v období 1. 7. 2011 - 31. 10. 2015.