AKTUALITY

  • 16.8.2017

    Tematická zpráva – Vzdělávání ve středních školách s vysokou mírou neúspěšnosti žáků ve společné části maturitní zkoušky

    Česká školní inspekce zveřejňuje tematickou zprávu, která je souhrnným výstupem inspekční činnosti zaměřené na vzdělávání ve středních školách s obory vzdělání s maturitní zkouškou, které opakovaně vykazují vysokou míru neúspěšnosti žáků ve společné části maturitní zkoušky.

  • 18.7.2017

    Plán hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2017/2018

    Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Stanislav Štech schválil po projednání v 28. poradě vedení MŠMT dne 18. 7. 2017 Plán hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2017/2018.

  • 18.7.2017

    Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2017/2018

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy schválilo po projednání ve 27. poradě vedení dne 11. 7. 2017 znění kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání, podle nichž bude Česká školní inspekce školy a školská zařízení ve školním roce 2017/2018 hodnotit. Kritéria vycházejí z modelu tzv. kvalitní školy, který Česká školní inspekce ve spolupráci s externími odborníky vytvořila.

  • 12.7.2017

    Úvodní setkání interní oponentní skupiny projektu Komplexní systém hodnocení

    Od 1. února 2017 realizuje Česká školní inspekce individuální projekt systémový Komplexní systém hodnocení. Aby byl zajištěn průběžný proces hodnocení kvality zpracovávaných projektových výstupů, je povinnou součástí všech systémových projektů také tzv. interní oponentní skupina tvořená externími odborníky na témata, která jsou v projektu řešena. Jmenný seznam těchto oponentů se předkládá již v rámci projektové žádosti a je důležitým kvalitativním ukazatelem při schvalování projektů.

  • 30.6.2017

    Česká školní inspekce spolupořádala konferenci k datům z mezinárodních šetření

    Ve dnech 26.–30. června 2017 se v Praze uskutečnila 7. mezinárodní konference IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement, Mezinárodní asociace pro hodnocení výsledků vzdělávání), kterou spolupořádaly Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy a Česká školní inspekce. Hlavními tématy konference byly metodiky mezinárodních šetření, jejich výsledky a interpretace dat získávaných z šetření TIMSS, PIRLS, ICILS a ICCS. Konference se zúčastnilo přes 180 hostů z více než 40 zemí světa.

» Zobrazit všechny články z rubriky

O projektu NIQES

Informační portál pro školy stejně jako další informační systémy využitelné ze strany škol či veřejnosti byly vyvinuty v rámci projektu Národní systém inspekčního hodnocení vzdělávací soustavy v České republice (NIQES), který byl spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Šlo o rozvojový projekt České školní inspekce, jehož primárním cílem bylo vytvořit transformovaný systém národního inspekčního hodnocení škol a vyvinout nové metody, postupy a nástroje pro hodnocení jejich kvality. Většina projektových výstupů byla konstruována tak, aby mohla sloužit také přímo školám, jejich ředitelům, učitelům, žákům a některé z nich i rodičům.

Projekt NIQES byl členěn do čtyř klíčových aktivit.

Hlavním cílem první klíčové aktivity bylo vytvořit soubor nových inspekčních postupů, nástrojů a metod pro zjišťování a hodnocení kvality vzdělávání jak na úrovni vzdělávací soustavy, tak na úrovni jednotlivých škol, a také zajistit rozvoj stávajícího informačního systému České školní inspekce pro aplikaci nových inspekčních postupů v praxi.

Prioritním cílem druhé klíčové aktivity bylo vytvořit systém pro inspekční hodnocení školních vzdělávacích programů a zejména vytvořit funkční a uživatelsky příjemnou technologickou platformu pro podporu tvorby a administrace školních vzdělávacích programů ze strany pedagogických pracovníků.

Třetí klíčová aktivita projektu byla zaměřena na vybudování komplexního systému personálního rozvoje ČŠI a důsledné další vzdělávání školních inspektorů, pedagogů i ředitelů škol v problematice nových inspekčních postupů, metod a nástrojů vytvářených v rámci projektu a v oblasti práce s novými informačními systémy využitelnými pro školní praxi.

Čtvrtá klíčová aktivita si kladla za cíl vybudovat technologickou platformu pro elektronické ověřování výsledků žáků ve školách, napříč ročníky a předměty či gramotnostními oblastmi, a umožnit žákům, rodičům, školám i státu získat účinnou zpětnou vazbu o vzdělávacím procesu.

V rámci projektu byla vytvořena řada výstupů, které byly implementovány do hlavní činnosti České školní inspekce a které jsou k dispozici také školám a školským zařízením. Jde zejména o informační systémy rodinyInspIS (InspIS DATA – systém pro sběr a vyhodnocování inspekčních dat, InspIS ŠVP – systém pro práci se školními vzdělávacími programy, InspIS SET – systém pro elektronické ověřování výsledků žáků nebo InspIS PORTÁL – multifunkční webový portál pro prezentaci škol a školských zařízení), model tzv. kvalitní školy a z něj vycházející kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání nebo metody, postupy a nástroje pro hodnocení míry podpory a dosažené úrovně ve vybraných gramotnostech. 

Projekt byl realizován v období 1. 7. 2011 - 31. 10. 2015.