AKTUALITY

  • 11.9.2018

    Inspirace pro zkvalitňování výuky přírodovědných předmětů a matematiky - vzdělávání pedagogů ZŠ a SŠ

    Česká školní inspekce připravila pro pedagogy základních a středních škol specifický vzdělávací program, jehož cílem je nabídnout učitelům podrobnější seznámení s uvolněnými úlohami z mezinárodních šetření výsledků vzdělávání (na příkladu úloh z TIMSS 2015 a PISA 2015), a poskytnout tak inspiraci ke zkvalitňování výuky přírodovědných předmětů a matematiky na základních a středních školách (včetně nižšího stupně víceletých gymnázií).

  • 11.9.2018

    Informační bulletin České školní inspekce

    V přiloženém souboru zveřejňujeme informační bulletin České školní inspekce.

  • 5.9.2018

    Informace - Konkurzy na ředitele škol a školských zařízení

    Česká školní inspekce zveřejňuje zprávu o průběhu konkurzů na ředitele škol a školských zařízení, která komentuje zejména důvody vyhlášení konkurzů, charakteristiky uchazečů, vlastní průběh konkurzů a jejich výsledky. Informace uváděné v této zprávě se vztahují k 1465 konkurzním řízením realizovaným v období od 1. března 2018 do 31. července 2018, resp. k 1325 konkurzním řízením, kterých se Česká školní inspekce v souladu s vyhláškou č. 54/2005 Sb., o náležitostech konkurzního řízení a konkurzních komisích, v tomto období účastnila.

  • 7.8.2018

    Komplexní analýza dostupnosti stávajících datových zdrojů a jejich upotřebitelnosti

    Analýza je vstupním analytickým dokumentem vytvořeným v rámci individuálního projektu systémového Komplexní systém hodnocení a popisujícím disponibilní data využitelná pro analýzy v oblasti vzdělávání.

  • 7.8.2018

    Analýza zahraničních systémů sběru dat

    Analýza vytvořená v rámci realizace individuálního projektu systémového Komplexní systém hodnocení popisuje národní systémy, nastavení i specifika při získávání a následném vyhodnocování empirických dat z oblasti školství a vzdělávacích soustav. Snahou je nalézt takové prvky ze zahraničních systémů, které by byly více či méně aplikovatelné v prostředí českého vzdělávacího systému a jeho evaluace.

» Zobrazit všechny články z rubriky

InspIS SET – Inspekční systém elektronického testování

V rámci projektu NIQES vyvinula Česká školní inspekce univerzální elektronickou testovací platformu InspIS SET - inspekční systém elektronického testování, jejímž prostřednictvím je možné provádět elektronické ověřování výsledků žáků v jakémkoli ročníku, v jakémkoli předmětu, metodou šetření výběrových i plošných. Pravidelné ověřování výsledků žáků je důležitou součástí vzdělávacího procesu a jeho cílem je zejména poskytnutí včasné informace o tom, co žáci zvládají a v čem jsou naopak slabší. Tento systém byl v průběhu uplynulých let využit dvakrát celoplošně na úrovni 5. a 9. ročníků základních škol, jednou pak výběrově na vzorku 4. a 8. ročníků základních škol a 2. ročníků středních odborných škol. Systém InspIS SET slouží zejména České školní inspekci pro výběrové ověřování výsledků žáků v rámci hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání a zjišťování informací o vzdělávání dle školského zákona, dále pak přímo jednotlivým školám, které mohou využít testové úlohy určené pro "státní" ověřování v rámci vlastního testování na úrovni školy, zcela dle vlastního uvážení a potřeb školy.

V polovině února 2014 zahájila Česká školní inspekce v rámci systému InspIS SET veřejný provoz jeho modulů domácího a školního testování. Prostřednictvím těchto modulů je možné provádět elektronické testování žáků zcela podle vlastního uvážení (modul domácí testování) nebo podle potřeb školy a jejích pedagogů (modul školního testování). Výsledky, které elektronickým testováním uživatelé a školy získají, tak budou k dispozici pouze jim - v případě domácího testování rodičům a dětem, u školního testování pak školám.

Kromě modulu pro školní testování připravila Česká školní inspekce k veřejnému využití také specifický modul pro testování domácí. Jeho uživatelem může být kdokoliv, kdo se do systému zaregistruje, primárně je však určen žákům v počátečním vzdělávání. V rámci domácího testování mohou např. rodiče využívat celou testovací aplikaci včetně přístupu do centrální databáze otázek pro případnou domácí přípravu svých dětí, pro domácí procvičování témat dle vlastního výběru a rozhodnutí rodičů či žáka, pro procvičování v případě nepřítomnosti ve škole apod. Výsledky jsou pak v systému k dispozici výhradně rodičům a jejich dětem. 

Součástí systému InspIS SET je také databáze testových otázek a celých testů, která je průběžně doplňována o testy jak pro jednotlivé předměty, tak pro ověřování míry podpory a dosažených výsledků
ve vybraných gramotnostech. Databanka obsahuje více než dvanáct tisíc testových úloh, které jsou volně k dispozici.

Do systému se můžete přihlásit na https://set.csicr.cz.