AKTUALITY

  • 25.9.2018

    Tematická zpráva - Vzdělávání ve SŠ s vysokou mírou neúspěšnosti žáků ve společné části MZ

    Česká školní inspekce zveřejňuje tematickou zprávu, která je souhrnným výstupem inspekční činnosti zaměřené na vzdělávání ve středních školách s obory vzdělání s maturitní zkouškou, které opakovaně vykazují vysokou míru neúspěšnosti ve společné části maturitní zkoušky.

  • 11.9.2018

    Inspirace pro zkvalitňování výuky přírodovědných předmětů a matematiky - vzdělávání pedagogů ZŠ a SŠ

    Česká školní inspekce připravila pro pedagogy základních a středních škol specifický vzdělávací program, jehož cílem je nabídnout učitelům podrobnější seznámení s uvolněnými úlohami z mezinárodních šetření výsledků vzdělávání (na příkladu úloh z TIMSS 2015 a PISA 2015), a poskytnout tak inspiraci ke zkvalitňování výuky přírodovědných předmětů a matematiky na základních a středních školách (včetně nižšího stupně víceletých gymnázií).

  • 11.9.2018

    Informační bulletin České školní inspekce

    V přiloženém souboru zveřejňujeme informační bulletin České školní inspekce.

  • 5.9.2018

    Informace - Konkurzy na ředitele škol a školských zařízení

    Česká školní inspekce zveřejňuje zprávu o průběhu konkurzů na ředitele škol a školských zařízení, která komentuje zejména důvody vyhlášení konkurzů, charakteristiky uchazečů, vlastní průběh konkurzů a jejich výsledky. Informace uváděné v této zprávě se vztahují k 1465 konkurzním řízením realizovaným v období od 1. března 2018 do 31. července 2018, resp. k 1325 konkurzním řízením, kterých se Česká školní inspekce v souladu s vyhláškou č. 54/2005 Sb., o náležitostech konkurzního řízení a konkurzních komisích, v tomto období účastnila.

  • 7.8.2018

    Komplexní analýza dostupnosti stávajících datových zdrojů a jejich upotřebitelnosti

    Analýza je vstupním analytickým dokumentem vytvořeným v rámci individuálního projektu systémového Komplexní systém hodnocení a popisujícím disponibilní data využitelná pro analýzy v oblasti vzdělávání.

» Zobrazit všechny články z rubriky

Česká školní inspekce ověří výsledky žáků v přírodovědné, jazykové a informační gramotnosti

Ve středu 9. listopadu 2016 zahajuje Česká školní inspekce výběrové zjišťování výsledků žáků v přírodovědné, jazykové a informační gramotnosti. Zjišťování je zaměřeno na výsledky žáků 3. ročníků středních škol v oborech vzdělání, ve kterých se dosahuje středního vzdělání s maturitní zkouškou. Do vzorku je zařazeno cca 700 středních škol, přičemž v každé škole bude ověřována pouze jedna z výše uvedených gramotností. Zjišťování výsledků žáků je prováděno v období od 9. listopadu do 23. listopadu 2016 (určení konkrétních dnů ve stanoveném rozpětí pro realizaci vlastního testování je na rozhodnutí ředitele každé školy) elektronickou cestou prostřednictvím inspekčního systému elektronického testování InspIS SET, všechny školy zařazené do testovaného vzorku mají potřebné informace k dispozici.

Cílem výběrového zjišťování je poskytnout žákům, jejich rodičům, učitelům, ředitelům škol i státu objektivizovanou a relevantní informaci o výsledcích vzdělávání. Výběrové zjišťování ověřuje aktuální míru dosažení očekávaných výstupů dle příslušných rámcových vzdělávacích programů, a to zhruba v polovině studia žáků na čtyřletých středních školách a téměř rok a půl před koncem studia završeného maturitní zkouškou. Získané informace tak mohou žákům i jejich učitelům pomoci ve zbylém období středoškolského studia efektivně a cíleně rozvíjet silné a odstraňovat slabé stránky aktuálních žákovských výkonů.
 
Výběrové zjišťování výsledků žáků je součástí širší tematické inspekční činnosti prováděné v průběhu celého školního roku 2016/2017 a zaměřené na sledování a hodnocení podmínek rozvoje, průběhu rozvoje a dosažené úrovně v jednotlivých gramotnostech. Tato tematická inspekční činnost vedle zjišťování výsledků žáků zahrnuje také inspekční činnost na místě ve vybraném vzorku škol a inspekční elektronické zjišťování prováděné prostřednictvím dotazníků pro ředitele škol a učitele. Výsledky tematické inspekční činnosti pomohou zmapovat aktuální stav vzdělávání v jednotlivých gramotnostech ve školách a identifikovat oblasti, které si zaslouží cílenou podporu.