Gymnázium Havlíčkův Brod
Škola / charakteristika školy
| Název školy: | Gymnázium Havlíčkův Brod |
|---|---|
| Adresa školy: |
Ulice: Štáflova 2063 Obec: Havlíčkův Brod Kraj: Vysočina PSČ: 580 01 |
| Ředitel: | PhDr. Hynek Bouchal, Ph.D. |
| Kontakt na školu |
Telefon: 569 669 330 Email: ghb@ghb.cz Web: www.ghb.cz |
| IČ: | 60126621 |
| RED-IZO: | 600011500 |
| Zřizovatel: | Kraj Vysočina |
| Typ zřizovatele: | Kraj |
Střední škola
| Adresa: |
Ulice: Štáflova 2063 Obec: Havlíčkův Brod Kraj: Vysočina PSČ: 580 01 |
|---|---|
| Kontakt na školu: |
Telefon: 569 669 330 |
| IZO: | 102006881 |
| Základní informace | |
| Stupeň poskytovaného vzdělání: | střední vzdělání s maturitní zkouškou |
| Forma vzdělání: | denní |
| Rozmístění školy: | všechny učebny v jedné budově |
| Nejvyšší povolený počet žáků: | 600 |
| Aktuální počet žáků: | 500 |
| Dny otevřených dveří (termín/y): | 27. 11. 2024; 22. 1. 2025 |
| Forma přijímacího řízení: | písemná |
| Přijímací zkoušky: | ano ve všech oborech |
| Přijímací zkoušky z předmětů: | matematika, český jazyk |
| Termín přijímacích zkoušek: | 11. 4 - 16. 4. 2025 (jednotná přijímací zkouška) |
| Bezbariérový přístup: | ano částečně |
| Umístění školy v obci: | centrum |
| Dopravní dostupnost: | vlak, autobus, MHD |
| Linka MHD nebo integrované dopravy: | 2; 5 |
| Nejbližší zastávka veřejné dopravy (v metrech): | 200 |
| Vstup do školy umožněn od: | 7.00 |
| Začátek první vyučovací hodiny: | 8.10 |
| Roční školné v Kč: | 0 |
| Stipendium: | mimořádné |
| Přípravné kurzy: | přípravné kurzy pro uchazeče |
| Koncepce školy: |
koncepce_19_25.pdf (303,1 KB) |
| Školní vzdělávací program: |
SVP_GHB_2024_2025_COLOR.pdf (7383,5 KB) |
| Školní řád: |
skolni_rad_platny_od_1_9_2022.pdf (3451,3 KB) |
| Poslední výroční zpráva: |
vyrocni_zprava_23_24.pdf (9767 KB) |
| Charakteristika školy | |
| Zaměření : | všeobecné |
| Speciálně vybavené odborné učebny: | cizí jazyky, knihovna, chemie, fyzika, biologie, výtvarná výchova, hudební výchova, dějepis, zeměpis, ICT |
| Prostory pro výuku tělesné výchovy: | v areálu školy, venkovní hřiště, posilovna, tělocvična/sportovní hala |
| Specifické akce školy (pravidelné): | návštěvy kulturních akcí, sportovní dny, tématické/projektové dny, výlety, plesy, adaptační kurzy, besídky/akademie, besedy a přednášky pro veřejnost, zahradní slavnosti, škola v přírodě/ozdravné pobyty, exkurze, umělecké, výtvarné a literární kurzy, celá řada kroužků a dalších mimoškolních aktivit |
| Domácí spolupráce : | Spolupráce s firmami na odborné profilaci stduentů |
| Spolupráce s firmami: | stáže ve firmě/firmách, exkurze ve firmě/firmách |
| Mezinárodní spolupráce: | partnerské školy, společné projekty se zahraničním subjektem, výměnné pobyty, studijní pobyt v zahraničí |
| Zapojení do evropských projektů: | ano |
| Školní parlament: | ano |
| Vzdělávání | |
| Způsob hodnocení: | známkou |
| Výuka cizích jazyků: | latinský, francouzský, ruský, německý, anglický |
| Výuka cizích jazyků metodou CLIL (v rámci výuky jiného předmětu): | ano |
| Výuka cizích jazyků metodou CLIL - jazyky: | anglický |
| Výuka vybraných předmětů v cizím jazyce: | ne |
| Specifické formy výuky tělesné výchovy - sportovní kurzy: | cyklistický kurz, plavání, vodácký kurz, turistika, lyžování |
| Alternativní písmo: | |
| Účast ve vzdělávacích programech neziskových organizací: | Vzdělávací workshopy z Paměti národa (Post Bellum), Příběhy našich sousedů (Post Bellum), Otevřená věda (AV ČR), Příběhy bezpráví (Člověk v tísni), Heuréka (MFF UK), Jeden svět na školách (Člověk v tísni) |
| Specifické formy podpory žákům: | nadaní žáci, žáci s aspergerovým syndromem |
| Přítomnost specialistů: | školní metodik prevence, školní psycholog, výchovný poradce |
| Nabídka dalšího vzdělávání: | IT certifikace, jazykové certifikace |
| Služby žákům | |
| Přístup k PC/internetu mimo výuku: | učebny ICT, WiFi v celé škole, počítače ve třídách, počítače ve společných prostorách |
| Využití internetu ve výuce: | BYOD, Školní tablety/notebooky/mobilní učebna |
| Zájmové činnosti: | jazykové, ICT, technické, výtvarné (např. malování, keramika), hudební, přírodovědné, literárně-dramatické, společenské hry, programování/robotika, zdravotnické, sportovní |
| Místo pro trávení volného času: | hřiště, relaxační zóny ve vnitřních prostorách, studovna/knihovna |
| V blízkosti školy: | sport, veřejná knihovna, kultura, ZUŠ, DDM/středisko volného času, park/přírodní zázemí |
| Informování rodičů | |
| Způsob informování rodičů: | profil školy na sociální síti, žákovská knížka (papírová), školmí časopis/newsletter, individuální schůzky, třídní schůzky, e-mailová komunikace s učiteli, školní informační systém, žákovská knížka (elektronická) |
| Funkce školního informačního systému: | přehled absence, e-třídní kniha - přehled učiva, výběr jídel ve školní jídelně/odhlašování, e-omluvenka, e-nástěnka, možnost chatu s vyučujícími/vedením školy, možnost editace osobních údajů žáka, přihlašování na akce, možnost platby/přehled zaplacení, přehled klasifikace |